11. marts 2016

Første fastelavn

For første gang skulle min søn opleve fastelavn, og derfor skulle han selvfølgelig klædes ud. 
Han er dog ikke god til at hverken sidde selv eller stå, men ligger konstant på maven. 

Derfor skulle kostumet være noget hvor han kunne ligge på maven uden problemer. Desuden er han ikke vågen mere end 2 timer ad gangen, så jeg ville heller ikke ofre alt for mange penge på det.

Derfor blev han til en dykker. 

Jeg tog en stor sodavandsflaske og spraymalede den sølv. Derefter tog jeg noget sort tape og kørte om to gange, for at skabe lidt pynt.

Derefter lavede jeg et lille bælte som jeg tapede fast til flasken med lidt gaffatape.

Jeg tog en slange og stak ned i flasken, og tapede den fast så den ikke faldt ud. 
Til enden havde jeg købt en suttekæde adapter i stof2000 (Se evt HER), den satte jeg også fast med gaffa tape. 

Dykkerfødderne blev lavet af kraftigt filt. 


Først lavede jeg en skabelon som passede til hans fod.


Derefter klippede jeg 4 stykker (de to af dem uden hullet i midten) og syede dem sammen - 1 med hul og 1 uden hul. På den måde havde jeg en sko med bund. 


Da han skulle klædes ud fik han en sort body, sorte bukser, sorte strømper og de ting jeg havde lavet på. I suttekæde adapteren satte jeg en sut. Resultatet så således ud:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar