11. marts 2016

Papmache - Luftballon



Det har længe kriblet i fingrene for at lege med papmache igen, og hvorfor ikke lave noget hyggeligt til min søn og nevøs værelser. 
Jeg startede med at puste nogle balloner op, samt rive nogle aviser i strimler. 
Jeg valgte at bruge tapetklister til det, og ikke en melblanding som man ellers kunne have gjort. 

Da alt forberedelse var blevet gjort klar, var det bare at komme i gang. 

Jeg startede med at beklæde ballonerne med aviserne. Da jeg havde gjort det bandt jeg en snor fast i tutten og hængte dem til tørre.
Jeg tog desuden 2 små skåle som jeg beklædte med vita vrap og beklædte med aviser.


Da de var tørre punkterede jeg ballonerne og tog en kop og tegnede en rund ring i bunden hvor tutten sad, og derefter klippede jeg langs stregen. 

Jeg tegnede 6 streger på dem fra toppen og ned til bunden så de kunne males.

  

Jeg tog 3 lange snore, foldede dem på midten og bandt en sytråd på midten. Inden jeg klippede det overskydende sytråd af, bandt jeg en lille perle fast (Til at hænge den op i senere) det hele limede jeg fast langs de streger der adskilte farverne.

Jeg tog en snor magen til den fra før og syede igennem avis ballonen så den ikke faldt af senere hen. Derefter klippede jeg trekanter i forskelligt papir til små flag, der blev limet på.

De små kurve blev malet og til sidst syede jeg en kant med det samme snor som før. Se evt billederne for at se hvordan jeg lavede kanten.







Jeg limede snorene sammen på kurven og bandt en lille knude i bunden af kurven (nede under)
og tog en sytråd og syede snorene fast til kurven. 



        

Resultatet endte med at se således ud:

  

  



5 kommentarer:

  1. det er fint og alt muligt❄️❄️❄️❄️❄️🍀🪩🪩☃️🍁🍄🌈🧨🌴🛻

    SvarSlet